חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
קורס מצילים במרכז

מאמרים חדשים

קורס מצילים

חולמים להיות מצילים? מפנטזים להגיע למשרד בכפכפים ומכנסיים קצרים?  אוהבים ויודעים לשחות?  לא מפחדים מעבודה קשה?  רוצים להציל חיים   אם עניתם כן על רוב השאלות

קרא עוד »
קורס מצילים בתל אביב

קורס מצילים בתל אביב

תל אביב היא עיר שלעולם אינה נחה, וניתן לבלות במסגרת האזורים שבה במהלך כל שעות היממה. אחת מצורות הבילוי האהובות על תל אביבים ועם ישראלים

קרא עוד »

קורס מצילים במרכז

קורס מצילים במרכזקורס מצילים במרכז מיועד לבעלי מיומנויות שחייה טובות ובעלי רקע כלשהו בתחום המים. את הקורס תוכלו לקבל במספר מוקדים באזור המרכז, כאשר בסופו תקבלו תעודת מציל המאושרת על ידי משרד התמ"ת. בית הספר "אומן המים" מאפשר לכם לעבור מספר קורסים שונים המעניקים הסמכות שונות. בוגרי הקורסים מועסקים בכל רחבי הארץ כמצילים ומפעילים בבריכות עירוניות או פרטיות, בתי מלון ומועדוני ספורט שונים.

מה לומדים במהלך קורס מצילים במרכז

קורס מצילים במרכז מעניק לכם את ההכשרה המלאה על מנת שתוכלו לעסוק במקצוע מבוקש, מתגמל כלכלית ומספק ברמה האישית. במהלך הקורס תעברו הכשרה בתחום עיוני, לימודים מעשיים במים וקורס עזרה ראשונה והחייאה.

  • הלימודים העיוניים כולליםטיפול ותחזוקה, ראות ותאורה, שילוט וסימונים, מבנה הבריכה, סוגי תביעות וסוגי גרירות, קפיצות וסגנונות שחיה, גישה לטובע ועקרונות טביעה המונית, מתן עזרה לשחיין עייף, סמכויות וחובות המציל ועוד.
  • הלימודים המעשיים במים כוללים שיפור סגנונות שחייה, לימוד סגנונות הצלה, צלילה ויסודות הכושר הגופני, סוגי גרירות הטובע, סגנונות שחרורים מטובע, הוצאת הטובע בהכרה מהמים, שימוש בגלגלי הצלה, שימוש במוט הצלה, קפיצות הצלה למים, נשיאת הטובע בהכרה וחוסר הכרה, ועוד.
  • קורס עזרה ראשונה והחייאה כוללים את עקרונות מתן עזרה ראשונה ומכילים מידע תיאורטי והכשרה מעשית בעזרתן ניתן להבין בצורה טובה יותר את התכנים.

בסיומו של הקורס עליכם לעמוד בבחינות ההסמכה. הן כוללות בחינה עיונית בת שעתיים, בחינה מעשית של כ-3 שעות במים ובחינה בעזרה ראשונה והחייאה. לאחר מעבר של כל שלושת הבחינות תוכלו לקבל את תעודת ההסמכה שלכם.

מקצוע לנשמה

אין ספק כי עבודה בתור מציל יכולה להעשיר את עולמכם בצורה משמעותית. מעבר לכישורים החדשים שתלמדו, הרי שאתם תהיו למעשה אלו האחראים על חייהם של מתרחצים ונופשים שונים. התהליך שתעברו במהלך הלימודים, ללא ספק יעשיר את עולמכם הפנימי ויעזור לפתח בכם גם ביטחון, מנהיגות, הערכה עצמית ויכולת לעבוד בצוות. בית הספר "אומן המים" מאמין כי בוגרי הקורסים ישמשו כמודל להערכה בכל מוסד בו יבחרו לעבוד לאחר השלמת הסמכתם.

לעבור קורס מציל במרכז הארץ

מחפשים בית ספר שמציע קורס מצילים במרכז הארץ? כדאי שתכירו את בית הספר אומן המים. מזה שני עשורים שבית הספר הוותיק הזה מסמיך מצילי בריכה וים איכותיים שעובדים בכל רחבי הארץ, באמצעות מגוון הקורסים הנרחב שלו. להלן דוגמא למה שמצפה לכם בקורס ההסמכה הבסיסי של אומן המים – קורס מצילים סוג 1 שיאפשר לכם להתמקצע כמצילי בריכה.

קורס מצילים במרכז – מה מתרגלים?

קורס מצילים סוג 1 הוא הקורס הראשון מבין הסמכות נוספות בעולם ההצלה (קיימת  גם הסמכת סוג 2 למצילים אחראיים והסמכת מצילי ים) והוא כולל כ-86 שעות לימוד בנושאים מגוונים המחולקים  ל-12 שעות עיוניות, 36 שעות מעשיות במים ו-38 שעות עזרה ראשונה. בין הנושאים הנלמדים:

  • צלילה ושחייה – לימוד סגנונות חדשים, שיפור טכניקה, זמנים וסיבולת לאורך זמן.
  • תרחישי טביעה ודרכי חילוץ – חילוץ ממים רדודים, חילוץ ממים עמוקים, נשיאת טובע ביבשה, שחרור מתפיסת טובע, זיהוי מצבי טובע (טובע ללא הכרה, טובע משתולל, טובע פגוע עמוד שדרה ועוד).
  • קפיצות הצלה – סגנון, טכניקה, הימנעות מפציעה.
  • עזרה ראשונה – החייאה ללא ועם מכשירים, מצבי חירום רפואיים ונשימתיים, החייאה לתינוקות, טיפול ראשוני בשברים, שטפי דם ופציעות שונות, טביעה במים מתוקים ומלוחים.
  • אמצעי בטיחות בבריכה ובסביבתה.
  • המציל – תפקידיו, הכישורים הנדרשים, האחריות המצופה ממנו.
  • בריכת השחייה – מבנה, מערכות סינון וחיטוי, טיפולים תקופתיים, דרישות והנחיות.
  • קהל המתרחצים –  אופן הפנייה לאנשים, תקשורת בסיסית בשפה זרה (אנגלית, רוסית, ערבית).

בגמר הקורס נערך מבחן מטעם משרד התמ"ת אשר מחולק גם הוא לשלושה חלקים. החלק הראשון הינו העיוני וכולל 30 שאלות אמריקאיות. החלק השני הינו החלק המרכזי וכולל תרגול מעשי של צלילה ושחייה, הוצאת טובע מהמים בתרחישים שונים ועוד. המבחן האחרון מתייחס לחלק הרפואי, בו תידרשו להנשים, להחיות, לחבוש ולטפל. 

אומן המים – בית הספר למצילים המוביל במרכז הארץ

אם אתם מעוניינים לעבור קורס מצילים במרכז הארץ במסגרת בית הספר אומן המים, תוכלו להגיע לאחד משלושת הסניפים שלנו באיזור זה – ביהוד, בראשון לציון או בתל אביב.  כמו בשאר סניפינו בכל רחבי הארץ, גם בהם תמצאו צוות מדריכים מקצועי אשר יעביר לכם את הקורס בצורה מובנת ומעניינת שתאפשר לכם לעבור את הבחינות ללא שום בעיה מיוחדת.. צרו עימנו קשר ולא תתאכזבו!  

דילוג לתוכן